fredag den 22. august 2014

Stinkende lækker c'',)

Joohhh, det kan jeg godt sige *SS*

Idag om to ting :

1.
På min daglige skovtur  idag, stødte jeg på hekseæg, som er forstadie til stinksvamp.

Hekseæg bærer på en lille lækkerbidsken, som jeg bare må ud og have fat på,
men idag måtte jeg stoppe min svampesøgen efter en god times tid.
Trods regntøj, var jeg gennemblødt til skindet og så går det sjove li'som af det.


2.
Luna udsender stadig dufte, som gør hanhundene vilde i varmen
efter endt løbetid og det er ved at være lidt synd for hende.
Selvom hun siger FRA, hjælper det ikke en dyt på de vellystne hanhunde
og jeg vil nu forsøge at hjælpe hende lidt.

Pebermynteolie påført i små dråber ved haleroden hjælper nogen gange,
men ikke i dette tilfælde og sværvægterne er for tunge til Luna's knogler,
som stadig ikke er helt udviklede.

Derfor, er
Klofyl tabeletter nu indkøbt og hun har fået første gang.
Da jeg ikke ved om hun kan tåle dem, har jeg kun givet hende 5,
selvom anbefalet dosis er 10 til en 20 kilos hund.


Så håber jeg det kan hjælpe hende og hun igen kan nyde
opholdene i hundeskoven i fred.
(Billeder er lånt på nettet.)

Tak til et par søde hundeejere i hundeskoven for tippet om Klofyl

Hav en skøn, skøn weekend derude, med det du/i nu går og gør.





4 kommentarer:

  1. Jeg var ikke klar over at noget som helst af en stinksvamp kunne være appetitligt.... - så fik jeg lært noget nyt, også i dag.
    Jeg kan godt ærgre mig over at jeg ikke for længst har fortalt dig om klofyltabletterne - jeg troede du vidste det, derfor sagde jeg ikke noget. Nu håber jeg bare på at det hjælper jer og gerne hurtigt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo jo, den er god nok. Den stinkende svamp gemmer på en lille hård hemmelighed, som smager skønt.
      Åhh, du må ikke ærgrer dig. Har bare ikke haft brug for at tage sådanne midler i brug før. Har altid haft hanhunde + en enkelt hunhund, som blev steriliseret.

      Slet
  2. Håber midlet virker for Luna og godt du fik det råd.
    Hekseæg og stinkesvamp = lækkerbidsken ... *he he*, det lyder nu sjovt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Midlet har ikke hjulpet Luna endnu, men vi tager i skoven på et andet tidspunkt, hvor de store hanhunde ikke er der
      og skulle der komme nogen, vender hun nu selv om, for at gå væk fra dem. Så det har været for voldsom en oplevelse for hende.
      Ja, det er lidt sjovt, med de hekseæg og jeg er især vild med navnet :)

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet