søndag den 31. august 2014

Hjalte og bedstemor's dag

Smiler stort.

Har vist nævnt det en enkelt gang eller 2,
at jeg skulle tilbringe nogle timer sammen med Hjalte igår
og det har jeg glædet mig rigtig meget til.

Luna blev løbet træt i hundeskoven og skulle være hjemme denne gang.
Hun ville stjæle for meget af min opmærksomhed + optage en hånd.

Tiden med Hjalte skulle være 100 % hans tid.

Hentede ham ca kl 9.
Havde en pose med gulerødder og brød med ind til ham,
for at spørge om han ville med ud og fodre dyrene på 4 H gården.
Hans mor havde også en stor pose boller vi fik med.
Masser af mad til dyrene.

Hold da op, der kom fart på drengen.
Det kunne ikke gå stærkt nok.

Jeg havde været noget spændt på, om han ville med mig,
men den nervøsitet blev gjort til skamme !

Der har ikke ret tit været behov for pasning af Hjalte.
Hans moster har passet ham, når der var brug for det
og så er han i dagpleje dagligt. Derfor min nervøsitet.

Regntøj på, autostol ind i bilen, Hjalte ind i bil,
med favnen fuld af gulerødder og farvel mor.

Første stop : 4 H gården
( Hjaltes dag, Hjaltes billeder )
 4 H gården har jeg ikke besøgt i mange, mange år,
men sikke et skønt sted det stadig er, med masser af plads og rum for store og små.
Fik ikke set de små haver. Det må jeg næste gang.




 Uhhh-ha, de var lidt for store og vi gik tilbage til ponyerne




Efter 4 H gården tog vi ud til min fætter, som havde åben øko gård.
Her svigtede mit kamera desværre, men der kan læses om hans virke på FB her
Hjalte gnaskede en nyvasket biodinamisk dyrket gulerod
og købte en pose gulerødder til hans mor.

Kæmpe regnbyger spøgte hele tiden, men Hjalte var ligeglad
og vi fik virkelig det bedste ud af situationen

Sidste stop blev byen anlæg, hvor vi spiste den medbragte mad, 
drak bedstes hjemmelavede saft
og legede lidt på legepladsen, før vi skulle hjem til hans mor igen.

 Rugbrødsmad med leverpostej og rødbeder er en af hans favoritter



  Vand er altså bare sjovt og har stor tiltrækningskraft

Denne fætter delte vi bord med. DEN kunne Hjalte ikke li'

Vi pakker sammen og tager et par turer på rutchebanen.
Det er vådt og pludseligt åbnes sluserne for alvor.
(Det har regnet det meste af tiden vi er sammen, men her står det ned i stænger)

Hjalte løber i ly under halvtaget hvor vi spiste.
Der sidder nu nogle andre og hygger med deres medbragte mad.

Hjalte siger højt : "Kage, kage, kage" og holder hænderne frem.

Ejjj, vil du gerne have kage, spørge de flinke mennesker
og giver ham et mægtigt stykke kage, før jeg når at forklare.

*Kage* i Hjalte-sprog betyder sand ( sandkage ).
Hans hænder var fulde af sand og det ville han lige vise dem :)

Vi kører hjem til hans mor, som venter spændt.
En træt, beskidt og meget glad dreng fortæller om vores dag.

Hans sut, som jeg havde i tasken, havde på intet tidspunkt været fremme
og han spurgte ikke efter den en eneste gang.

Skøn, skøn dag med udeliv i regnvejr, fyldt med glædesbobler


11 kommentarer:

  1. Det er simpelthen til at blive glad i låget af at læse om jeres dag. Og se de skønne billeder
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Pia. Det var en pragtfuld dag og jeg boblede indvendigt af glæde. Han var bare så sej og var ligeglad med regnen.
      Knus

      Slet
  2. TAAK for hjælpen bedstemor ;-) Det bedste er at se sine børn glade, og det er længe siden jeg har set Hjalte så glad som han var igår, da du kom og fortalte ham at han skulle ud til hestene og give dem gulerødder :-D Hjalte har fortalt og fortalt, så fars øre er ved at falde af :-D Han glæder sig til d. 6 hvor du skal passe ham igen ;-) knus og kys fra Linnea og Hjalte ♥♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh i to. Nu får jeg sørme da helt tud i øjnene. Tak Linnea. Dine ord luner helt ud i tæerne og ind i hjertekulen. Griner stort. Dejligt, at ørene blev snakket af min søn og Hjalte havde så meget at fortælle ud fra de ret små oplevelser vi havde sammen. Hvor er det herligt, at børn kan finde glæde i de mange gratis oplevelser der er at finde rundt om.
      JEG glæder mig også til d. 6. Ekstra meget nu, hvor Luna viste forleden, at de to sagtens kan lege og Luna kendte sin plads, når hun fik besked på det.
      Kæmpe krammer fra Tormove *SS*

      Slet
  3. Tak for en skøn fortælling :-D
    Sådan noget friskt luft, det fylder godt i maven og på huskeren ;-D
    Dejligt i begge har haft en skønner dag :-D

    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh velbekomme og tak fordi du læste med. Ville have holdt indlægget kort, men du ved : Hvad hjertet er fyldt op med, løber ( munden) tastaturet over med.
      Morgen smil herfra

      Slet
  4. Dejligt at det blev så skøn en dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh ja, det er bare det bedste og de børnebørn kan få bedstemor her til ALT, tror jeg

      Slet
  5. Åhhhh, hvor har I haft en dejlig dag:-) Jeg husker også tilbage på skønne tider med min egen farmor:-) Farmor har passet vores ældste (Alma som lige er fyldt 4) rigtig meget, og hun savner meget pigerne, nu da vi er flyttet til Nepal:-/ Godt at vi kommer hjem igen om to år...og at man i disse tider har al mulig teknologi, som gør det muligt at ses og snakke sammen via nettet:-) Ingrid

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt forstå, at savnet er stort hos jer alle. Dejligt i kommer hjem igen og har mulighed for at holde kontakt på anden måde indtil da. Gode Barndomsminder fra en tid med ens bedsteforældre står også lysende klart hos mig og jeg håber inderligt at kunne give det samme med til mine børnebørn.
      Smil fra Tove

      Slet
  6. Sikke et skønt indlæg. Rigtig dejligt at høre om jeres ovenud vellykkede dag. Så dejligt :)

    SvarSlet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet