lørdag den 20. januar 2018

Giv det videre dag


Åhhh hvilken lettelse.
Har igen fået ryddet lidt op og ud i gemmerne af garn.

Har alt, alt for meget, derfor er det skønt at kunne give det videre.

Disse 3 kasser går til de Midtjyske varmestue strikkere,
som er så flinke at afhente, når de kan,

De strikker lune sager og deler ud til bla væresteder og krisecentre.
Tak for det store rbejde i gør gæve kvinder


Herunder : Ufærdigt strik, som enten kan gøres færdigt, eller trevles op, 
garn,  knapper og lidt til strikkeholdet ( *benzin penge *)


Herunder, Garn og lidt hunde godbidder til en af strikkedamerne hunde.



Herunder ; Mere garn sorteret i poser efter type garn
og et par baby støvler strikket for mange år siden i hjemmespundet garn

Str 0-3 mdr. ER vild med de små støvler
Opskrift kan findes her


Herunder : Denne gives videre til en nyskilt mpr,
som må starte på en frisk med 4 børn.
Har selv været alenemor til 3 og vi havde stor glæde af sådan et *dyr*
Drengene elskede at *lave deres egen mad* på de små pander
Denne er helt ubrugt. Fik den for mange år siden,
men den kom aldrig i brug, så nu håber jeg, en anden familie
kan nyde den og hygge sammen om den.

Denne oprydning, får mig til at tænke på, hvor meget *stuff*
der gemmer sig i mit lille bitte hus. Ting jeg aldrig bruger, men ikke
nænner at skille mig af med af forskellige årsager:
Der er hæftet minder ved meget af det,
andet håber jeg på børn vil have, men ved jo godt,
at det slet ikke er noget de vil ha
og arvestykker, som jeg aldrig bruger.

Hvorfor ikke sælge det istedet for?
Tja, det kunne jeg måske nok, men dette funker bedre for mig.
At give det videre på en eller anden måde.
Hvis der ikke findes nogen jeg kan give det direkte til.
sender jeg det videre til en genbrugsbutik.

Har du/i lyst til at fortælle om,  hvad du/i gørmed det der er i overskud
vil jeg gerne høre om det :)

Håber alle har en god weekend

16 kommentarer:

  1. Jeg hylder også princippet om at give det videre. Som oftest går jeg hen i MIN Genbrug med overskydende effekter. En Kirkens Korshær, hvor overskuddet går til hjemløse og socialt udsatte mennesker.

    På et tidspunkt boede min datter i en gade med, ja, hvordan skal jeg udtrykke det, en del mindrebemidlede mennesker. Der var der tradition for, at man satte ting, møbler eller hvad det måtte være, ned på gaden, med et "gives væk, bare tag" skilt påhæftet. Synes det var en rigtig fin måde at hjælpe hinanden og alting forsvandt rigtig hurtigt. Hun har både givet og modtaget fine og brugbare ting på den måde.

    Det blev vist en længere epistel, men ideen var bare så fin :)

    Rigtig god weekend til dig og nyd den energi, en god omgang oprydning giver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja, for dit skønne input og jeg er helt enig med dig i, at ide' og tanke bag er flot.
      God dag til dig og dine

      Slet
  2. Hvor det nogle fine ting.Det er sådan en dejlig følelse,når andre kan bruge det man ikke længere selv får brugt.
    Det giver energi at få ryddet op samt at vide tingende kan genbruges af andre.
    Rigtig god weekend 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila. Du har ret. Det giver en god fornemmelse, at give det videre og jeg tager denne oprydning med bitte små skridt, da der ikke er meget energi på denne Mosekone, men nyder alt det jeg kan få ud af det :)

      Slet
  3. Så snill du er! Her er det sikkert mange som blir glade!

    Her i Norge er det mye snø nå, og denne uka har jeg vært på ski hele tre ganger. Spark bruker jeg også. Gleder meg over denne vinteren vi har nå. Strikker gjør jeg også, men det går tregt med blogginga.


    Riktig god lørdagskveld fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ingunn.
      Sne, ski og friske røde kinder. Utroligt, at du har energi stil at strikke, når du har været på ski en hel dag. Her er også en smule sne, som jeg nyder synes af, fra mit vindue :)
      Klem fra Tove

      Slet
  4. Dejlig tanke. At give tingene videre
    Modtagerne bliver vildt glade for de fine ting du giver bort
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh søde Pia. Jeg nyder at give tingene videre og det giver mig altid en stor glæde.
      Knus til dig

      Slet
  5. Kære Tove,
    Du er altid så sød og betænksom, og det viser sig igen i dette blogindlæg. Hvor er det en god ide at give ting videre til nogle mennesker, der bliver glade for det <3
    Selv har jeg tidligere givet overskydende ting til venner og genbrug, men jeg kunne godt tænke mig at lave den helt store oprydning i mit alt for overfyldte hus og så give tingene videre. Det må dog vente til jeg har mere energi :-)
    Kram til dig du skønne kvinde <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej kære Louise.
      Tak skal du have og jeg rydder op, er det ikke en stor omgang i et hug. Tager en lille bitte smule af gangen. Har også et overfyldt hus og det håber jeg på, at ændre lidt på med babysteps.
      Knus til dig

      Slet

  6. Få meter fra den vej jeg bor på, sætter folk ting og sager foran deres hus med et skilt på 'gratis, tag bare'. På denne måde har jeg fået mange planter til haven. Den vej, ikke så langt herfra, har de et godt naboskab og sammenhold.

    I oktober måned kom jeg af med mange brugbare ting ved et byttemaked, dog uden at bringe ting og sager med hjem. Efter at have læst dit indlæg, tager jeg ideen til mig, til næste gang jeg samler bunker. ( Tak for ideen )

    En god søndag til dig :o)
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej kære grl/dk.
      Hvor må det være dejligt, at i har sådan en ordning på gaden og ikender hinanden godt. Sådan noget sker ikke her på gaden og jeg tror heller ikke det sker i byen, men der er lavet en ny gruppe på FB for borgere i byen og dets omegn, hvor vi kan slå de ting op, som vi vil give væk. Det fungere godt.
      Klem herfra

      Slet
  7. Kære Tove. Hvor er det fint at kunne gi til varmestuer. Jeg vidste ikke, at man kunne det, på den måde. Tak for tippet. Gæve kvinder - ja, det er I allesammen.
    Jeg har selv givet meget til venner og familie hen af vejen. Og jeg har i en periode levet som en nomade, og så forærer man automatisk ting bort, eller lader ting og møbler stå, når man rejser videre fra et sted.
    Til Louise og jer andre. Jeg har givet en del til genbrug også. Pga. min hjerne- muskelsygdom kan jeg ikke selv bringe det hen til butikken. Men de kører ud og henter. Det er altså en stor lettelse. Og man behøver ikke samle det specielt meget sammen, hjemme. Sidste gang kom de dog 5 mand høj for at hente 100 bøger. Det var lige i overkanten. Men meget sødt.
    Sender jer de bedste tanker og hilsner og pøj-pøj med oprydning. Fra Laila.

    SvarSlet
  8. Kære Tove. Hvor er det fint at kunne gi til varmestuer. Jeg vidste ikke, at man kunne det, på den måde. Tak for tippet. Gæve kvinder - ja, det er I allesammen.
    Jeg har selv givet meget til venner og familie hen af vejen. Og jeg har i en periode levet som en nomade, og så forærer man automatisk ting bort, eller lader ting og møbler stå, når man rejser videre fra et sted.
    Til Louise og jer andre. Jeg har givet en del til genbrug også. Pga. min hjerne- muskelsygdom kan jeg ikke selv bringe det hen til butikken. Men de kører ud og henter. Det er altså en stor lettelse. Og man behøver ikke samle det specielt meget sammen, hjemme. Sidste gang kom de dog 5 mand høj for at hente 100 bøger. Det var lige i overkanten. Men meget sødt.
    Sender jer de bedste tanker og hilsner og pøj-pøj med oprydning. Fra Laila.

    SvarSlet
  9. Hej Laila.
    Der er så mange forskelliger gode ting, man give videre til og det kan være svært at vælge mellem dem, men denne gang blev det disse gæve damer. Sidst jeg gav videre, var til en lokal dame, som hækler og syr trøstemus til børneafdelinger på sygehusene.
    Åhhh, det er da også rigtigt. Havde helt glemt, at genbrug gerne afhenter. Tak fordi du huskede mig på det.

    Mange hilsner fra Tove

    SvarSlet
  10. Skønne ting som nu får en dejlig fremtid hos nogle som trænger.
    Vi har løbende en oprydning kørende. Alt som kan bruges af andre bliver afleveret til genbrug.

    SvarSlet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet