mandag den 15. januar 2018

3. step i det nye år


I dag har jeg taget 3. step ind vdr. noget,
som også burde være gjort for lang tid siden.

Min bil, den lille grå Corsa på 20 år, gjorde det godt,
lige indtil jeg stoppede med at køre i den.



Den gik hurtigt fra at være en god ældre dame, til en rustet ting,
der ikke kunne køre og kun kostede mig penge.

I dag fik jeg samlet mod til at ringe til min mekaniker
og be' om hjælp. Han ville tage sig af det hele og bringe hende
på skrot pladsen, hvis jeg fik bilen ud til ham.

Falck hentede hende og så er den sag i orden.
Om jeg skal have bil igen, må tiden og helbredet vise,
men jeg har været SÅ glad for den lille bil,
som kørte mig ud til mine ynglings steder i naturen her omkring.

Ny bekendt har jeg anskaffet. Køn er han ikke,
men stor hjælp, når garnet er for mørkt og pindene for små

Lup med lys på arm


( Vil lige nævne, at begge billeder er lånt på nettet )

Ha' en rigtig dejlig aften og uge.
Tak fordi i er jer


18 kommentarer:

  1. Lækker lampe. Den håber jeg du får meget glæde af.
    Jeg vil kalde det et stort skridt at skrotte bilen uden at købe en anden. Flot du fik nogle til at hjælpe dig.
    Du tager mange store skridt for tiden

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellafanta. Jo, lampen får jeg stor hjælp af. Kan igen strikke i andet garn end faven hvid. Bil fremover? Det ville jeg gerne, men lige nu må jeg klare mig uden = alle indkøb foregår via nettet.

      Slet
  2. Sjovt, som man et eller andet sted kan knytte sig til en bil. Men jeg kender det godt. Jeg er virkelig også glad for min lille sorte æske :D
    Hvor er det en fantastisk lampe/lup - vildt smart!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anja. Du har læst helt rigtigt. Jeg var utrolig glad for den lille bil. Vi oplevede meget sammen i nærområdet. På tur med hund, kaffe, sankekurv og madpakke.
      Min nye *ven* Hr.Lup er ikke kun, men jeg skal da lige love for, at den kan lyse det hele op og forstørre, når der er brug for det

      Slet
  3. Kære Tove,

    sikke da nogle syvmileskridt, du tager i denne tid. Du er virkelig sej, og jeg er fuld af beundring for dig <3

    I går bestilte jeg også dagligvarer via nettet, og det er altså smart, at man kan det :-)

    Dejligt, at din nye lampe hjælper dig <3

    Kærlige tanker og kram til dig <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise.
      Ja, der tages nogle step, men jeg synes nu de er små og langsomme :)
      Jeg håber du bliver glad for at bestille o købe dagligvarer på nettet.
      Jeg gør det for tiden og er yderst tilfreds, når nu jeg ikke kan komme til butikken selv.

      Klem til dig

      Slet
    2. Hjertelig godmorgen Tove,
      Jeg synes, du tager store skridt, og du kan godt være stolt af dig selv <3
      Tak skal du have, jeg har før handlet dagligvarer på nettet, men dengang var det mest ved Osuma. Denne gang har jeg prøvet Coop. Jeg mener, jeg har handlet der en gang før, men jeg kan ikke huske det. Varerne skulle i dag, så jeg er spændt på det :-)
      Hvor køber du dagligvarer på nettet?
      Kram til dig med ønsket om, du får en dejlig dag <3

      Slet
    3. varene skulle komme i dag... det gik lige lidt for tjept :-)

      Slet
    4. Godmorgen søde og tak for ordene, der går rent ind. Jeg handler ved Osuma, men har da kigget hos coop også. tror de giver god service begge to. Jeg fik bare begyndt hos Osuma først.
      Må din dag blive skøn og fyldt med gode oplevelser
      Knus

      Slet
    5. Velbekom, du fortjener alle mulige rosende ord <3
      Tak for svaret :-)
      Nu må jeg se, hvordan Coop er med leveringen, for der var Osuma virkelig gode :-)
      Hjertelig tak og i lige måde du skønne kvinde <3 Kram <3

      Slet
  4. Uha! Af med den lille bil. Tiden vil vise om du kan klare dig uden. Du er jo et stort naturmenneske. Det har den lille bil taget masser af ture ud i
    Fint ting med den lup. Køn er den ikke. Men den er jo din egen 😋
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler og du har helt ret. Det var virkelig svært at sige farvel til den lille grå, som bla kørte mig ud i naturen for at mødes med dig. Kaffen og madpakken smagte altid godt i dit selskab.
      OG DU har bare så meget ret. Den lampe er virkelig grim og et monstrom, men flink til at hjælpe, når øjnene driller :)
      Knus til dig fra mig

      Slet
  5. Jeg forstår godt, du har været SÅ glad for din lille bil, Tove.
    Findes der tele taxa ordning i din kommune mon ?
    Her, i min kommune, kan man bestille en til hvor som helst, bare det er inden for kommunens grænser, til 20 kr, hver vej. Jeg har brugt ordningen, til at ta dejlige ture ud i naturen, og til min familie, til lægen, osv. På den måde har jeg ikke brugt al min energi - før jeg overhovedet er kommet frem.
    Køreturen er også gratis, hvis du har rejst med tog og har en billet med, derfra. På den måde har jeg rejst en lille smule omkring - for så har jeg bestilt teletaxakørsel i andre kommuner, så jeg er blevet hentet ved toget, dér.
    Bare et tip - og et knus til dig, du seje kvinde < 3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila.
      Uhhh ja, det er lidt mærkeligt, at der kan dannes stærke bånd til en bil, men det havde jeg og det skyldes, at hun var min første bil og arvestykke fra min mor, da hun døde. Var alenemor fra 90 og måtte klare mig med cykel. Bil havde jeg ingen planer om at få, men så fik jeg det alligevel. Åhhh hvilken frihed.
      EJ, det lyder da som en helt fantastisk og billig ordning din kommune byder ind med. Glad på dine vegne og du kan komme rundt på denne måde.
      Jeg undersøgte lidt, hvad der er af tilbud her og de har ikke samme flotte tilbud, men noget de kalder flex-trafik. Læste ikke alt, for der var en del, men lige nu, tror jeg ikke jeg kan bruge det tilbud.
      Ja, jeg skranter og ved ikke hvordan det ser ud i fremtiden, men mit 1. ønske er, at jeg igen kanbevæge mig rundt på gåben. 2. Ønske er en el-cykel. Det kræver dog, at jeg kommer ud over dørtrinnet. sååååå

      Tusind tak for tippet. Havde aldrig hørt om det eller undersøgt det, hvis du ikke havde nævnt det'

      Smil og mange tanknemlige tanker til dig
      Klem fra Tove

      Slet
  6. Nej,Bilen er ikke nem at undværre, når man først har den,der vil nok gå lidt tid før du har vænnet dig til det.
    Fin lampe,det kan altså også være svært
    i denne mørke tid at se ordentligt,når der sysles.
    Jeg synes det er super flot alle de tiltag du tager,det kræver vilje og mod.♡
    Rigtig god aften😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila fra Syslegården :)
      Lige nu har jeg ikke problemer med at undvære bilen, da jeg ikke har brug for den, men tiden må vise, hvilke behov der opstår og så tager jeg den derfra.
      Griner...min grimme lampe funker og det er dejligt . Heldigvis kan dn skrues af bordet og puttes væk, hvis der er brug for at putte den grimme sag væk
      Tak Laila, dine ord luner.
      God aften til dig

      Slet

  7. Smart lampe med gode 'egenskaber', har en som jeg kan folde sammen og tage med når jeg er på sykursus eller nørkler herhjemme.
    Hverdagen uden bil, bliver et andet og giver andre udfordringer. Ved du har haft megen glæde af den bette dame :o)

    Et knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Din lampe lyder også smart. Kiggede på mange, før vlget faldt op denne.
      Ja, der er en del omstillinger i mit liv lige nu, men håber på, at det jævner sig ud, til noget jeg kan være i.
      Knus til dig

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet