lørdag den 16. september 2017

Vanebrydning 1

Har fået mig en dum og træls vane ( som jeg vil lufte her )
Har omtalt den før, men ikke rigtig gjort noget ved den.
Håber det lykkes denne gang


Påbegynder alt for mange stk strikketøj og hæklerier.



Før de bliver gjort færdige, dukke nye ideer op, som ser mere spændende ud
og det igangværende bliver skubbet til side. Hen i bunken
med det andet ufærdige eller det næsten færdige,
som kun mangler hæftning af ender og vask.

Det må have en ende og målet for den kommende tid er,
at færdigegøre lidt hver uge og der må bare IKKE påbegyndes nyt,
før jeg er nået til bunds i strikkekurven.

( Billederne er lånt på nettet )

Går tilbage til mine strikkepinde, hvor der
lige nu arbejdes på et barnetæppe i noget plantefarvet garn.

Ha en dejlig weekend

18 kommentarer:

  1. Åhh,det kender jeg alt for godt,er i hvert fald ikke den rette til at give/komme med råd til at bryde den vane😉
    Rigtig god weekend 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, ja, det er en vane, der er svær at slippe af med, når der hele tiden popper nye ideer op, der bare må prøves.
      Tak og i lige måde Laila

      Slet
  2. Du er SÅ sej Tove, at du vil gøre noget ved det. Det kræver en masse selvdiciplin, men det har du jo også :-) Jeg hepper på dig, og jeg glæder mig til den dag, du skriver, at du er kommet helt til bunds i din strikkekurv <3
    Rigtig god weekend til dig <3 Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Og du er bare så rar Louise. Din tiltro til mig, gør mig glad. Jeg håber virkelig på,at jeg får held med denne oprydning i strikkekurven, for rod giver uro, synes jeg.
      Kram til dig

      Slet
    2. Godmorgen kære Tove <3
      Tiltro til dig har jeg bestemt, for du er så god og sej og et af mine forbilleder <3
      Du har ret i, at rod giver uro i hovedet, og jeg burde virkelig få ryddet op herhjemme, for jeg roder meget med alle mine mange ting. Hjertelig tak for at give mig et mål <3
      Du ønskes en god søndag du dejlige kvinde <3 Kram <3

      Slet
    3. Du stod tidligt op idag :) Tak og du er ikke ene om, at have mange ting. Jeg burde også rydde op i alle hjørner og kroge, men burde får fri lidt endnu og jeg holder mig til strikkekurvs-oprydningen. UHA forbillede ? Takker for de flotte ord, selvom jeg ikke føler mig som foregangsmand .
      Ha en dejlig dag

      Slet
    4. Ja, jeg var tidligt oppe, men jeg gik hen og sov et par timer mere på sofaen :-)
      Burde er også forsvundet herfra huset, og om han kommer tilbage vides ikke rigtigt på nuværende tidspunkt :-D
      Tove, du er i høj grad et godt forbillede, for du har kvittet dit misbrug, rygning og du er altid så sød og betænksom <3 Derfor er du et af mine seje forbilleder <3
      Hjertelig tak og i lige måde <3 Kram <3

      Slet
    5. :) Tak min kære blogger-ven

      Slet
  3. He-he! Gode gamle dig
    Se det som en gulerod: Vi venter spændt på billeder af dine færdiggjorte ting
    God weekend. Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler bredt. Du kender mig for godt Pia og jeg har hængt guleroden op foran min næse, så jeg ikke mister den af syne.
      Krammer til dig

      Slet
  4. Lykke til med strikkekurven! Du kommer nok til bunns skal du se! Det er en genser og en lue på mine pinner nå, og det er ikke mye. Må bytte litt mellom tykt og tynt garn og ditto pinner. MEN det er en genser som har ligget på vent minst 10 år, og det er vel en skikkelig UFO!? Jeg får sette meg som mål å bli ferdig med den med det første ev utgangen av året. Bare minn meg på det!

    Fortsatt god søndag fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Ingunn. Jeg tror også jeg når til bunds denne gang. 10 år, det er lang tid og må være et meget spændende projekt du har gang i. Vil glæde mig meget til at se det færdigt på din hyggelige blog.
      Rigtig god ny uge til dig

      Slet
  5. Å ja, fristelsen er mange ganger litt for stor til å begynne på noe nytt. Prøver å være streng med meg selv, men ikke alltid vellykket. Lykke til med å komme gjennom ditt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh ha ja, de kære trælse fristelser :) Hvor er det flot, at du har sådan en selvkontrol = streng mod dig selv. Håber på at nå dertil og tak skal du have
      Smil fra Tove

      Slet
  6. Jeg er sikker på din nye gøre-færdig-plan nok skal lykkedes dig, bare vær stædig..
    Glæder mig til at se dine projekter når du er færdig med dem, du er kilde til inspiration��
    Jeg er skrap ved mig selv når det kommer til at starte nyt op !
    Kun gang i 1 projekt tv strik, og kun 1 strikke projekt hvor der skal tælles osv ..
    Syprojekter skal gøres færdige før nyt sys , dog må jeg gerne klippe stof så det er klar.
    Før druknede jeg næsten i halvfærdige projekter..nogle gange for at finde ud af ungerne var groet fra noget der skulle syea til dem ..det var for ærgerligt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Anita, jeg er vild med din selvdisciplin og beundrer dig for, at holde fast. Der vil jeg også gerne nå til. Bunken med ufoer, der kun mangler hæftning og vask, er vendt på hovedet = tager de ældste først og der dukker strik op, som jeg havde glemt alt om. Uha, uha. Ikke godt, men ret spændende.
      Tusind tak for din opmuntring og gode indput. Et råd jeg vil forsøge at tage til mig

      Slet
  7. Det holder også hårdt indimellem !
    Men det sætter skub i mig for at færdiggøre det jeg er i gang med, da noget nyt og spændende venter..

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret. Kan allerede mærke det og jeg vil fortsætte, til jeg er nået helt til bunds i det hele.

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet