fredag den 29. september 2017

Tæppe strikket på skrå

Måtte jo prøve at strikke noget i det plantefarvede garn, som jeg har
gået og leget med de sidste par mdr.

Det er blevet til et barnetæppe/babytæppe strikket på skrå.

Vasket og klar til at komme ned i *gi' det videre kassen*
ligger dette ultra bløde tæppe nu.
Måler 110 cm x 90 cm.
Strikket på ind 4 + hæklede kanter med nål 4 1/2

Garnet jeg har plantefarvet, er dette.

Tæppeinspirationen og god vejledning, har jeg fundet hos Guri
Jeg holder meget af at strikke disse tæpper,
da det kræver ikke særlig meget af min hjerne, 
som har det med at stå af nogen gange.

Opskriften findes på Dansk her

Hvor meget tæppet vejer, kan jeg desværre ikke oplyse,
da jeg ikke har en vægt, derfor heller ikke nøjagtig garnforbrug,
men jeg vil skyde på, at der er brugt ca 4 fed garn af 100 gr.

Det grønne garn er det, jeg omtaler i dette indlæg.

Rød og orange er fra senere farvebade.
1. og 2. bad med krabrod. Et plantefarvnings materiale jeg bestemt
ikke var dus med, men gal på i begyndelsen.
 Nu holder meget af at bruge det. :) Samme farvebad har jeg brugt
op til 4 gange og det er lige spændende hver gang, når garnet tages op.

Den lille brune stribe, som har sneget sig ind,
er Blackhills højlandsgarn. Den ville bare med :)




Weekenden nærmer sig
og i ønskes alle en rigtig god en af slagsen

20 kommentarer:

  1. Et nydelig teppe, Tove! Fargene går så fint over i hverandre, og heklekanten ble prikken over i-en! Du må bare fortsette med å farge garn!
    Jeg strikker pulsvarmere, og dem jeg strikka av garnet "ditt" ble så myke og gode!
    Her er det bare 7 grader og regn i dag. Jeg vasker huset og fyrer i ovnen. Og håper på bedre vær....

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ingunn og tak skal du ha'. Plantefarvningen er kommet for at blive. Det er så hyggeligt og jeg ved, hvad der er brugt. Skønt du bruger det håndspundne garn fik. Det gør mig glad.
      God lørdagtil dig

      Slet
  2. Kære Tove, hvor er det dog blevet et smukt babytæppe <3 Du har farvet så flot garn - det er en fryd for øjet at se på <3 Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Louise. Jeg må erkende, at jeg også er pænt tilfreds med det
      Kram til dig

      Slet
  3. Det var virkelig nydelig. Det er så fint med plantefarget garn, for fargene er så samstemte med hverandre!
    Moro å høre at du bruker "oppskriften" jeg la ut en gang. Godt å vite at noen har bruk for den ;)

    Ønsker deg riktig god helg!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Guri. Din beskrivelse hjalp mig bare så meget til at forstå opskriften, som jo er enkelt og nem, når bare man forstår. Tak for det og jeg har brugt opskriften tit. Projekter der alle vente på færdiggørelse :)
      Smil til dig

      Slet
  4. Hvor ser det skønt ud. Virkelig fint når det er strikket på skrå!
    -Og så er jeg forsat imponeret over dit plantefarvede garn. Så fine farver :)
    Dejlig weekend til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Anja. Det er blevet et skønt tæppe og jeg glæder mig til at give det videre, til en der vil hygge sig under det. Du må igang med at plantefarve.
      Må din weekend også blive god

      Slet
  5. Hvor er det skønne farver..
    Spændende at strikke på skrå..kiggede den norske opskrift, men jeg må indrømme jeg ikke fatter det hele..mig og sprog er 2 helt forskellige ting..
    Mon den er på dansk et sted

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita . Jo der findes en opskrift på Dansk, som jeg ikke helt fattede, før jeg fik hjælp på Guris side. Du kan finde den her på Drops : https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6618&cid=3
      Håber det hjælper dig. God strikkelyst.
      Smil herfra Tullehuset

      Slet
    2. Hej igen Anita. Jeg har sat linket til den danske opskrift ind oppe i indlæget. Håber det vil hjælpe dig

      Slet
    3. Tusind tak ..jeg prøver

      Slet
  6. Hvor er det et smukt tæppe,farverne er bare så skønne.
    Du er simpelthen bare for go':0)
    God søndag:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhh tak Laila, siger jeg med røde kinder, men også med taknemlighed for rosen.
      Go da til dig og dine kære

      Slet
  7. Nydelege teppe, og så fint det blir når det blir strikka på skrå :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Bodil. Jeg kan ikke finde ud af indviklede mønstre, men strikkeglæden består stadig og jeg holder mig nu til det enkle. Tæpperne strikket på skrå. er hyggelige at lave.

      Slet

  8. Nydelige og smukke farver du har tryllet af pindene. Det giver et fint spil :o)

    En dejlig aften til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej grl.dk. Dejligt at høre fra dig og tusind tak skal du ha'.
      Klem herfra

      Slet
  9. Super... super... super. Hva for en deilig babyteppe.
    Så fantastisk med din selvlagt plantefarvede garnet. Nydelige farger.
    Den lille brune stribe er spennende :-)))
    Så fint. Glede å se. Hilsen til deg. Klem fra Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Viola og tusind tak. Ja, jeg er vældig tilfreds med tæppet, også selvom den brune tråd sneg sig ind. Den leger med det grønne i midten af tæppet :)
      God weekend til dig og dine kære

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet