mandag den 25. september 2017

Strikkekurvs-oprydning og en lille prøve


Mere oprydning i strikketøjskurven.
Flere løse ender er hæftet og nye klude er nu klar til brug.

5 vaskeklude og 2 karklude, strikket på pind 3
i økologisk, fairtrade  bomuldsgarn.






Har også brudt løftet til mig selv, om ikke at starte nyt op,
før strikkekurven er tom ( FY Mosekone )

En lille hækleprøve på endnu en pynte/savle-krave er lavet.
Lidt mindre i halsen end de første og der skal denne gang bindebånd på
( tænker jeg mig ) og en kant med store musetakker


Ufærdig, men nem at tælle efter, hvis nogen skulle få lyst til at prøve

Det var ikke så meget, der var at vise frem denne gang,
men det hjælper alt sammen på den der bunke :)

Ha' en god aften

20 kommentarer:

  1. Synes du har vært riktig flink! Det tar sin tid å strikke med bomullsgarn, og slike kluter er de aller beste! At du må hekle litt innimellom må du ikke ta så tungt. Tipper du tok garn fra lageret.
    Jeg ble akkurat ferdig med et par pulsvarmere, og nå lurer jeg på om jeg skal finne garnet jeg fikk av deg til neste par.

    Riktig fin mandagskveld fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ingunn og du har ret i, at garnet er fra lageret. Fik købt rigeligt ind af dette garn. På cones og der er meget endnu. Tyndt er det også, men giver dejlige klude. Jeg vil glæde mig til at se, hvad du får ud af garnet, du fik af mig. Det vil give nogle lune pulsvarmere.
      God dag til dig

      Slet
  2. Skønne klude du har lavet.

    Med så mange afsluttede ting synes jeg du har fortjent at starte et nyt projekt op

    SvarSlet
    Svar
    1. *SS* Tak skal du ha' Ellafanta. Klude kan altid bruges. Måske som gave og det er dejligt at slippe oprydningen i strikkekurven en stund, for lidt hæklerier. Det tager ikke nær så lang tid, som strikkerier.

      Slet
  3. Jeg elsker de der hjemmegjorte klude. Der kan man virkelig mærke man har noget i hænderne
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret Pia. Der er noget særligt over de hjemmegjorte klude og vigtigst er, at de ikke indeholder plastik, som nu er et stort problem
      Knus og smil til dig

      Slet
  4. Nogen gange ER man bare nødt til at starte nyt op, inden det andet er færdigt - Tænker det øger effektiviteten ... Eller noget :D Men kender det godt.
    Virkelig fine klude - Hjemmelavede bomuldsklude er bare nr. 1. Jeg går aldrig tilbage til de lyserøde og blå plastikklude igen!
    Savle smækken er jeg nødt til at kopiere, så enkel og fin <3
    Dejlig aften til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er helt enig med dig og jeg nørkler lidt videre med hæklenålen på savle/pynte kraven + et par alm hagesmækker. Igen en opskrift som er leveret videre fra min bedstemor.
      God dag til dig og du er mere end velkommen til at kopiere. Det vil kun gøre mig glad

      Slet
  5. Sikke nogle virkelig lækre klude du har lavet <3 Og din lille lyserøde pyntekrave er bare SÅ fin <3 Kram <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Louise. Jeg nyder, at lave disse enkle, men funktionelle ting. Plus forsøge mig frem med andre små pyntelige hæklerier med et formål.
      Kram

      Slet
  6. Klude kan man ikke lave for mange af.
    Du gør da virkelig en indsats for at rydde kurven,så en lille overspringshandling må da være ok😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laila. Ja, der arbejdes på sagen, med bitte små hop, men der er et pænt stykke vej endnu. :)

      Slet
  7. Du er jammen flink som prøver å tømme strikkekurven for garn før du kjøper mer. At det blir en liten sprekk innimellom er bare menneskelig! Det trøster jeg meg selv med, i hvert fall.
    Deilige kluter i fine farger!

    Ha en fin dag! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. *SS* Tak Guri. Garn har jeg desværre stadig masser af i gemmerne. Det er de ufærdige ting, som jeg sigter efter, at få færdige med små projekter ind imellem, for at bryde den lidt kedelige gang med at hæfte ender :)
      Smil til dig

      Slet
  8. Herlige kluter og de aller beste!
    Så flink du er som tømmer strikkekurven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Berit. Har meget af dette garn, så det er godt, at hjemmestrikkede klude er et godt bud på en gave til andre.

      Slet
  9. Veldig vakkert mønsteret har kluter dine.
    Det er en fin ide for restegarn. Ønsker deg riktig god kveld.
    Vi har hatt så nydelig været i dag... nå jeg vil se film med cd... eventyr :-)) kos meg.
    Hilsen fra Viola... Kos deg :-)) også

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Viola. Det mønster, som er meget enkelt, virker bedst for mig til klude, da ruderne modvirker at de bliver slaskede, lange og evt skæve.
      Hygge til dig :)

      Slet
  10. Wow du er flittig med at færdiggøre ufoer..og mange flotte brugbare ting bliver færdige, det må være skønt.
    Kan godt forstå du laver lidt nyt indimellem alt det hæfteri ..det bare ikke det mest morsomme !
    Garnlager er godt at have synes jeg..og stof, det kan i sig selv være ret hyggeligt at finde noget frem og komme i gang med et projekt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja og jeg kan kun sige det samme som du, for jeg hader at hæfte ender og det ses tydeligt på stakken, med de ufærdige dele :) Garnlager? Uha uha, det har jeg også og den kommer jeg vist aldrig helt tilbunds i, men jeg nyder tanken om alt det lækre garn

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet