tirsdag den 12. september 2017

Pynte / savlekraver og en farveklat


Ved faktisk ikke, om pynte / savlekraver bruges mere,
men fik lyst lave nogle stykker...sådan bare for hyggens skyld.

Om de kan skabe glæde og brug hos nogen, må tiden vise.
Nu ryger de ned i min *Gi det videre kasse*, for at vente på modtagere.


Jeg har strikket et par pinde mere, før indtagningerne end der står i opskriften



Den strikkede model har jeg fundet mønster på her.

Synes dog, den var lidt for pyntet til drenge og
legede lidt med hæklenålen, hvor i ser resultatet herunder.

Ved endnu ikke helt, om jeg er tilfreds med dem,
men håber på de sidder pænt, når de kommer om en lille babyhals.

Olines cotten 8/4 rækker pænt langt.
Fik 2 kraver ud af en nøgle og det er lækkert blødt. Også efter vask.

Hvad mener i. Kan/vil forældre bruge disse på deres babyer?
Hører gerne jeres mening, før jeg strikker flere.






Olines cotton har jeg købt hos GU


I kameraet gemte der sig et billede af seneste plantefarverier..
Det får i også lige med.


Ha det godt derude

11 kommentarer:

  1. Hvor er de dog bedårende <3 Om småbørnsforældre bruger den slags i dag ved jeg ikke, men jeg synes, de er rigtig fine <3
    Tove, du formår altså at trylle med garn, for hvor er det nogle helt vidunderligt smukke farver, du har fået frem <3
    Kram og smil til dig, for jeg blev helt glad af dit dejlige indlæg <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak kære dig. Tjaa, jeg ved det heller ikke, men på et tidspunkt finder jeg nok et godt formål, som kan bruge dem. Har det som dig. Synes også de er søde. Min farveklat ? :)), er jeg rigtig glad for og der gik lidt for meget farvning i den, så jeg måtte slå bremsen i. Har meget plantefarvet garn nu, som ligger og venter på mine strikkepinde
      Krammer til dig

      Slet
  2. Jeg aner heller ikke om de bruges mere. Men hvad! Alt skal jo helst være retro i dag :-). Der er garanteret nogle forældre som vil blive lykkelige får sådan nogen fine hjemmegjorte kraver
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. He he he....Tak kære Pia. Jeg finder helt sikkert et formål at give dem videre til. Om det bliver Møllens venner eller mødrehjælpen, som så kan sælge det videre og få lidt penge ind på det til deres formål, ved jeg endnu ikke.
      Knus til dig

      Slet
  3. Fine krager! Håper noen vil bruke disse på babyene sine.Sikkert morsomme å strikke i alle fall. Og en gang til: Nydelige farger på garnet ditt!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du ha' De små bløde kraver er hyggelige at lave og rigtig godt for mig at øve på. Har meget svært ved at strikke enkle mønstre, da min hukommelse slår fra. Det farvede garn har jeg det virkelig sjovt med under processen og nu tænkes der over, hvad der skal laves af det.
      Smil fra Tove

      Slet
  4. Flotte farver dit garn har fået.
    Pynte/savle kraverne er bare søde.
    Er sikker på unge forældre kan bruge dem.😊
    God dag til dig og Luna.

    SvarSlet
  5. Kjempefine, de pynter flott opp et antrekk tenker jeg :)
    Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlet
  6. Mange tak Laila og Berit. Jo mere jeg kigger på de kraver, jo mere synes jeg selv om dem.
    Og det farvede garn, gør mig glad. At gennemgå hele farveprocessen giver glæde.
    Smil til jer begge fra Tullehuset

    SvarSlet
  7. Hvor er de flotte..Jeg havde med glæde brugt dem til mine unger da de var små..de er meget flottere end en savlesmæk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhh tusind tak Anita. Din og andres respons på disse, har givet mig fuld tiltro til, at de kan skabe glæde hos kommende modtagere.
      Tak til jer alle sammen

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet