onsdag den 6. maj 2015

Lidt om teknik allergi og gave til mig selv


Sankekurven er nu sat langt væk.
Ikke fordi lysten til at samle og fremstille er væk.
Slet, slet ikke. Det rykker og trækker i mig dagligt,
men fordi der findes andre ting i min verden, som nu SKAL laves,
om jeg gider det eller ej :)

Derudover har jeg brugt meget tid på at søge, lede og finde ud af,
hvilket kamera jeg må give mig selv.
Det brugte jeg købte og bruger nu, lever ikke helt op til mine forventninger.

Dog synes jeg det er meget svært at finde det helt rette kamera
og læser jeg op på, hvad de forskellige kan, hopper kæden ofte af
og min kraftige teknik allergi sætter ind.
Et af mine krav var, at det ikke måtte være for stort.
Gider ikke rende rundt i skovene med en mursten om halsen.

Heldigvis er der hjælp at finde
og jeg fandt en gruppe på FB for amatør fotografer, 
som livligt viser deres flotte fotos frem.
De var også meget behjælpelige med svar, når jeg spurgte.

Nyt kamera er nu på vej, som jeg mener passer til mine behov
 og det kan vist en hulens masse + der er mulighed for udbygning med andre objektiver.
Nu må tiden så vise, om jeg kan få bugt med den der teknik allergi
og lære at bruge det ordentligt.

Nyt sommertøj må så vente, da jeg hellere vil have dette :
Min..... forhåbentlig.... snart bedste ven på kamera området

Her vil blive lidt stille et stykke tid,
for det er ret kedeligt for andre at læse om de kommende 
projekter og gøremål i Tullehuset.

Glad er jeg, at der endelig er ved at vise sig en smule energi på bundlinien.
Den åndsvage virus/forkølelse jeg for lang tid siden fik mig,
er endelig ved at slippe sit tag i mig.
Lidt mere søvn og hostefrie nætter bliver det nu til.

Hav en skøn dag.
*Ses* lige pludseligt.

8 kommentarer:

  1. Skriv du endelig løs! Det er på ingen måde kedelig
    Jeg nyder at kigge forbi og læse. Når nu du ikke lige bor ved siden af
    Jeg har en feriedag i dag. Skal til kaffemik hos en " gammel" kollega. Det bliver bare så godt
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak min ven. Du er nu altså bare en bette knop og hvor er det dejligt for dig, at du har en fridag, som skal nydes i dejligt selskab.
      Her kl 10, har jeg en legeaftale for Luna. Godt for os alle og jeg tager kaffe + hjemmebagt bolle med til os.
      Guffer til hundene er der også med.
      Hav en rigtig fin fridag. Så fortjent.

      Slet
  2. Hvor ærgerligt med det kamera. Og pøjpøj med det næste!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen. Det er et nogenlunde ok kamera, men nu var der lige en mulighed for nyt og den griber jeg. Skal jo nødig gå ned på udstyr

      Slet
  3. Tillykke med det nye stykke teknik, der forhåbentlig ikke får din allergi til at bryde ud :) Håber ikke din fravær fra bloggen bliver af længere varighed, nyder at følge med dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Miri. Glæder mig også til at få mit nye legetøj hjem. Har købt det på nettet, da vi ikke har sådan en grejbutik her i byen.
      God weekend til dig

      Slet
  4. Spændende at læse om din kamera-interesse, skønt at have noget man er "bidt af". Tillykke med din gave til dig selv.
    Hilsner fra Pigen på Stigen

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh tak. Jeg vil så forfærdelig gerne tage nogle gode billeder, men kæden hopper af, fordi jeg ikke forstår at bruge al teknikken, der ligger gemt i sådan et kamera. Håber dog at lære det, en gang :)
      Er spændt på at få mit nye legetøj hjem og begynde med at læse manualen. Det har jeg aldrig gjort før.
      Hilsen til dig, Pige på stige

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet