søndag den 3. maj 2015

Krudtmad med lidt asiatiske undertoner

Tjaa, så har jeg igen rodet rundt med noget ukrudt i gryderne.
Ved godt det fylder meget på bloggen lige nu, men i skal altså lige se,
hvad jeg fik til aftensmad idag, på sådan en dejlig Søndag.

Denne gang blev der samlet i haven, hvor der stadig er få steder,
hvor Luna ikke sætter sig :)


I kurven er der :

Brændenælde topskud,
Ramsløgsblade,
lidt løgkarse,
purløg og
blomsterknopper fra ramsløg.

Denne gang fik retterne et asiatisk input

Til forret fik jeg dette :


Lad evt børnene være med til at lave disse skønne risruller.
Det behøver jo ikke være med ukrudt i :)


Hovedretten bestod af en god, rund, mild brændenældesuppe.

Begge retter var iklædt lidt asiatiske klær'.


Vil jeg ikke kede jer med opskrift og forklaringer i lange baner denne gang,
men skulle der opstå lyst til at lave noget lign.,
er i velkommen til at skrive til mig på :
 Mosekonen1958@gmail.com
og jeg sender med glæde.

Har opskrifterne til disse to til at ligge, som pdf fil, 
men jeg kan,
ved den søde grød ikke få den lagt herind. ! ! 
Beklager.

Tusind tak for alle jeres herlige kommentarer.
De luner helt vildt

Rigtig god aften.
Må i alle have en dejlig ny uge.

8 kommentarer:

  1. Det ser rigtig lækkert ud din middag Tove, fantastisk vi bare lige kan gå uden for vores dør og vupti så har man til dagens middag bare man lige åbner sine øjne og bukker sig ned og plukker de gode ting..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smagte også bare SÅ godt truemose og jeg kan godt li din betragtning, for sådan har jeg det også.
      Kan blive helt høj af det + selve oplevelserne der følger med, når jeg går ude i skov, hede, eng for at samle. + ikke at forglemme... mange af de vilde urter er fulde af vitaminer.

      Slet
  2. Mums! Du får det til at se så indbydende ud
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia. Skal vist snart have dig ned og spise krudtmad eller have noget med på fælles skovtur, så du kan smage det.
      Risruller er sjove og meget nemme at lave
      Knus

      Slet

  3. Så fint anrettet :o)
    Indbydende og lækkert ser det osse ud.
    Velbekomme :o)

    For tiden er jeg på *rov*, skal have nedlagt en masse af de dersens gule blomster [ læs : mælkebøtter ].
    Så jeg har allieret mig med nogle gennemsigtige plastik poser og stopper al ukrudten derned, for det varer lidt endnu før end vi kan komme af med grøn affald her.

    En god aften til dig :o)
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. De risruller skal laves igen i weekenden, hvor den lille familie kommer på besøg. Er spændt på, om Hjalte kan li dem, men tror det, for han vil hellere have rå grøntsager, end kogte.
      Jeg har læst i en lille bog jeg har, at mælkebøtterødder kan laves til kaffe. Det må prøves på et tidspunkt, men lige nu er sankekurven sat væk, selvom jeg hellere vil lufte den, end alt det andet, som skal laves :)
      Måske du får brugt dine mælkebøtter på den måde.
      God arbejdslyst med ukrudtet.
      Knus til dig

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet