onsdag den 18. februar 2015

Siden sidst

Lille hilsen fra Tullehuset, hvor *stilheden* for tiden råder.

Resultatet af alt for høj flyvning er sat ind, men jeg kender heldigvis min egen sygdom
og ved, at jeg på et tidspunkt kommer op igen.

Der er ikke blevet blogget eller læst ret mange blogge.
Sove, sove, sove, er min hobby lige for tiden, men lidt får jeg da lavet
og
lidt af det kan ses herunder.

Har hæklet hagesmækker i bomuldsgarn.
De farverige er rester af alm bomuldsgarn. Dejligt at få brugt nogen af dem
og hagesmækkerne er lavet godt store, for at kunne bruges som spisesmække til
lidt større børn.

Mønster på hagesmækken har jeg i hovedet. 
Givet til mig af min bedstemor, 
da jeg selv fik børn.  (Oldes hagesmække)
Hvor var det hyggeligt at arbejde side om side med hende.






Denne hagesmække er hæklet i recycle cotten fra Garnudsalg
i farverne oliven og grøn. Der var en mere, men den har Nohr fået.

Der strikkes små baby sokker i håndspundet garn.
Disse er strikket i håndspundet Swarsbles med løbetråd af alpaca.
(De farvede nister i strømperne er silke, som jeg har farvet og kartet ind i ulden.)


Herunder: 
Barnetæppe er undervejs med kæmpe firkanter i recycle cotten.
Farverne : oliven, grøn og syrlig
Ved ikke hvorfor firkanten vrider sig, men håber det retter sig efter vask og presning.

Den recycle bomuldsgarn, for den er bare super lækker og har min varmeste anbefaling.

Endnu et barnetæppe i små firkanter hæklet af højlandsuld
med løbetråd af superfine alpaca. Også garner fra Garnudsalg.

Pulsvarmere i håndspundet garn af Gotlænder får med løbetråd af Silk Mohair

Flere babysokker i håndspundet garn. Gotlænder med løbetråd af Silk Mohiar.

Sokker, strømper, der er strikket i håndspundet garn, er ikke stærke.
Derfor laver jeg kun små babysokker, som eks kan bruges, når baby
sover i barnevogn, ligger på gulvet og leger, eller udenover sparkedragtens fødder.

Uld er godt og slet ikke så varmt, som nogen tror.
Læs evt her

Jeg strikker stadig små sokker af det håndspundne garn med lidt variation
og str. forskel. Et par er givet som  *bare-fordi-gave* og de andre smutter ned i gemmerne,
for at blive brugt til gaver på et tidspunkt.


Luna's sidste børstning i denne omgang efter massiv pelstab.
Dette er dækhår og kan derfor ikke bruges til at spinde af, men dejligt er det,
at være fri for hundehår overalt......for en stund




Håber alle har det godt og begynder at nyde de lysere dage.
Hilsner fra Luna og Mosekonen

10 kommentarer:

  1. Dejligt at høre fra dig igen.
    Som sædvanligt har du fået lavet en mængde fine ting til de søde små.
    Jeg var ikke klar over at samojededækhårene ikke kan bruges til spinding. Hvordan i alverden sorterer man det fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Ellen. Dækhårene fra hunde er for stive, men helt undgå nogle stykker, kan du vist ikke. De hunde jeg har haft, som jeg har *høstet* uld fra, smider underulden først, derfor er den ret nem at karte, børste eller frisere af dem. Når underulden er smidt, smider de dækhårene. Jeg børstede Luna med en karte næsten dagligt i en lang periode og ulden kunne lige rulles sammen derfra. Har dog ikke spundet af det endnu. Hendes underuld er noget kort i fibrene og jeg har kun spundet i hundeuld en enkelt gang.
      Prøv feks at kigge forbi bloggen/hjemmesiden www.Hundeuld.dk eller denne : http://www.togostrik.dk/28364108

      Slet
  2. Hvilken glæde at læse om dine puslerier igen
    Det går heldigvis stærkt mod lysere tider
    Kæmpekram til jer begge to

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære veninde. Ja, det går heldigvis mod lysere tider og lyset finder vej ind igen. Skal jo snart ud og svinge sankekurven.
      Knus

      Slet
  3. Hold da op du har været produktiv,nogle rigtig søde ting du har lavet.
    Jeg nyder også at det er blevet lidt lysere:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have kære Laila. Det er altid godt at have småting på lager. Jeg elsker jo at give *bare-fordi-gaver*
      Lyset har vi brug for ovenpå denne pænt grå vinter og sammen med lyset, bliver mørket for enden af tunnelen fortrængt

      Slet
  4. Takk for hilsen hos meg! Så mye fint du har laget siden sist! Fine smekker, og herlige hekle-ruter! De sokkene må være deilige å bruke.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hilser gerne på hos dig Ingunn, når jeg læser blogge. Du laver så meget fint. Lige nu er jeg ved at strikke små babystøvler, som du har vist på din blog på et tidspunkt. Er spændt på, om jeg kan finde ud af at lave dem .)
      Godmorgen fra Tove

      Slet
  5. Ja endelig jeg er til deg igjen. Varme hilsen for deg Tove. Søte babyspisesmæke hekler du. Og jeg liker veldig dine fantastisk babysokker med deilig garnet.
    Super super er pulsvarmere med tommel. Herlig med fletter. Hvo mye masker du bruker? Håndspundet garn af Gotlænder og silk mohair er så fint. Fargen er så hyggelig. Ha det fint. Jeg skriver deg. Stor klem Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh tak Viola. De pulsvarmere jeg strikker, vil jeg da gerne fortælle om, så godt jeg nu kan. Jeg forstår ikke at skrive opskrift ned, men vil gøre mit bedste og tusind tak for mail.
      Knus fra Tove

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet