søndag den 4. januar 2015

Bagjul i skoven


Min søde veninde Pia, sagde hurtigt ja, da jeg igår ringede til hende,
for at lokke hende med i skoven idag ved Harrild hede

Efter at have pakket høkassen og kurv med lidt af hvert,
tog Luna og jeg i hundeskoven derude. Gik en times tid,
gjorde hvad vi kunne, for at hænge solen op på himlen, 
vække musene, nyde den kølige morgen mm.,
før vi skulle mødes med Pia kl 10 ved Naturcenteret derude.








Klar ved Naturcenteret, hvor vi fik en tår kaffe sammen med Pia,
 før gåtur på heden



 Klar til at dykke ned i høkassen, give det et opkog, nyde det med hjemmelavet saft
og en kop varm kaffe bagefter. 




Ihhh, det var en god tur og jeg gør det meget gerne igen.

Skulle der ændres noget næste gang, blev 2. portion risengrød mindre,
for der er nu opstået et akut behov for, at stå på ryggen i sofaen.

Fortsat god dag, ønsker Luna og jeg.

TAK Pia, fordi du er dig og med på mine impulsive ideer.

10 kommentarer:

  1. For en herlig dag!

    Godt nytt år fra Ingunn som sliter med lungebetennelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh kæreste dig da. Rigtig god bedring. Lungebetændelse er ikke sjovt og jeg håber du snart er frisk igen

      Slet
  2. Det er nogen fantastisk hyggelige ideer du får
    Harilds hede er bestemt et besøg værd
    Der er et eller andet ved at spise i det fri
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, Tak Pia. Det er jo ingen sag at få den slags påhit, når du tager med. Vi har det nu altid så hyggeligt og sjovt, når vi lufter os sammen. Du har helt ret. Maden og kaffen smager meget bedre, når den indtages udendørs. Jeg kan stadig fornemme duften af risengrøden, som vi oplevede den derude.
      Knus

      Slet
  3. Skøn beskrivelse.
    Den der strikkede sweater, er det egen produktion? Den ser umanerligt godt ud!!!

    Jeg var altså aldrig selv kommet på idéen med at slæbe risengrød med på skovtur. Den er da genial!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den skønne trøje kan jeg desværre ikke tage æren for at have strikket selv. Fik den for en del år siden af en veninde, fordi hun ikke selv kunne passe den. Tror hendes søster har strikket den, men er ikke helt sikker.
      Dejligt, at du synes om ideen med risengrøden på tur. Hø-kassen har jeg selv fremstillet ved brug af en køle/frysekasse i tyk flamingo og gryden blev pakket godt ind i nogle håndklæder + et tæppe. Tæppet var dejlig varm og god at sidde på i kulden, da vi skulle spise. Kassen var noget lettere at slæbe med end sengen, der normalt bruges til kogning af ris ;)

      Slet
  4. Hvor lyder det bare som en hyggelig tur.
    Luna er så flot og du er godt nok dygtig til at tage nogle rigtig flotte billeder, både af hende, men sandelig også af naturen omkring dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bestemt også en rigtig hyggelig tur Tanja. Det er så skønt at færdes ude og endnu mere dejligt, at Pia gider at dele oplevelserne med os i alt slags vejr, når jeg får sådanne ideer. Mit kamera er ikke det bedste i verden, men udendørs tager det nogen rimelige billeder og jeg elsker at finde motiver, når jeg går derude i skovene. Luna står ikke ret tit stille, men når hun står på sine udkigsposter, så kan jeg *fange* hende.

      Slet
  5. Dejlige billeder - skøn hund - og en god veninde oplevelse :-)

    Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie og jeg kan kun give medhold. Min veninde er super og min hund er, fræk, som sådan en teenage-hund skal være

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet