mandag den 1. september 2014

Svampe frikadeller

Er blevet totalt bidt af sankeriet.
Så meget, at det nu ses alle vegne i hus og have.
Forståeligt nok, når fruen her render ude i skoven hver dag
og kommer hjem med *sager* der kræver videre behandling.

Men for hulen altså, det er bare så skønt, tilfredsstillende,
givende på mange måder til sind og sjæl
at gå derude i skovene + hente *mad* i vores gavmilde natur.

Igår trak skovene også.
Min undskyldning var, at jeg bare liiiiiige skulle ud og se efter,
om der nu var pigsvampe og tragtkantareller .

Det fandt jeg ikke, men kurven blev hurtig tung og
jeg kunne gå hjem og ordne Karl Johan svampe.

3.2 kg rensede svampe blev det denne gang


Nogen af dem ville jeg bruge til min aftensmad .
Lave rigeligt, for at kunne putte i fryseren.

En opskrift på svampefrikadeller fra nettet blev tilsat en del Rasmus Modsat
og det funkede bare så meget, at jeg er sikker på, at jeg hørte englene synge,
da jeg spiste i aftes.

Velbekomme

Opskriften fra nettet kan findes her
og
min variation her

Sådan sluttede min dag igår, set fra min have :


Der er taget hul på en ny mdr og det dufter nu så småt af efterår.
En årstid jeg holder meget af.
Rigtig god ny uge.
Hav en dejlig dag

5 kommentarer:

  1. Mums! Det ser lækkert ud
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan også tro de er gode. Godt der blev til flere dage + fryser. Nu skal jeg igen nyde de lækre dunser til aftensmad
      Knus herfra

      Slet
  2. Det ser lækkert ud, gode farver i maden !
    Velbekomme og god aften til dig :o)

    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bare så lækkert og jeg fik afprøvet mit nye køkkengrej, til at lave grøntsags-pasta, som tilbehør
      Godmorgen smil herfra

      Slet
  3. Sikke god du er til at bruge naturens goder. Frikadellerne ser super gode ud :)

    SvarSlet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet